Onderzoek(ers) in het mbo
Onderzoek en onderzoekend
werken in het mbo, wat is het en waarom zou je het willen? Wat betekent het
voor mij, voor mijn team, voor mijn school?
En als je het wilt, hoe
doe je het dan? Welke rol heb ik, en welke rol heeft mijn team, mijn
leidinggevende, mijn bestuur? Hoe positioneer je masters, docentonderzoekers,
practoren, lectoren? Wat betekent dit voor HRD-beleid?
In twee preconferenties
bij de CVI-conferentie van april 2016 en april 2017 zijn dit soort vragen aan
de orde gekomen. Er zijn veel concrete antwoorden gegeven in de gesprekken en
op de tafellakens van het Wordcafé. Zie http://www.scienceguide.nl/201705/kansen-voor-onderzoek-in-het-mbo.aspx voor een overzicht.
Vanuit het mbo is er
behoefte om een volgende slag maken, met ruimte om opnieuw woorden te geven aan
het wat en waarom en hoe van onderzoek(ers) in het mbo, én met ruimte om ‘hands
on’ samen aan het werk te gaan met verdere concretiseringen. Bijvoorbeeld door
concrete praktijkvraagstukken te verkennen en op zoek te gaan naar bijpassende
onderzoeksvragen. Of bijvoorbeeld door aan een checklist voor HRD-beleid voor
masters in het mbo te werken. Of … vul zelf maar in.
Een initiatief van:
Kenniskring Lectoren en
hoogleraren beroepsonderwijs,
(Niek van den Berg, Peter den Boer, Henk Ritzen)
Pop-up Innovatiehuis in Steenwijk
Wanneer:
Wanneer:
22 september 2017, 13.00-17.00 uur
(optie lunch om 12.00 uur)
Wat:
Wat:
inspirerende sprekers, voorbeelden en dialogen;
ruimte om eigen casussen te presenteren
werkruimte om aan je eigen leidende vraag rond het thema te werken.
Voor wie:
ruimte om eigen casussen te presenteren
werkruimte om aan je eigen leidende vraag rond het thema te werken.
Voor wie:
professionals in het mbo die aan de
slag willen/zijn met onderzoek in het mbo
Door wie:
Door wie:
Innovatiehuis i.s.m. docentonderzoekers
en leidinggevenden in het mbo en met lectoren / hoogleraren beroepsonderwijs
Kosten:
Kosten:
45 exclusief lunch 60 inclusief
lunch
Inschrijven:
Inschrijven:
stuur een mail naar
AnnemarieHoevenaars@cviweb.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten